Zasady przy zawieraniu umów zleceń

W związku z nowym rokiem i nowymi zadaniami publicznymi na rok 2018, przypominamy o obowiązującym prawie w zakresie zawierania umów zleceń i umów o świadczenie usług, które będziecie Państwo zawierać.

 

Nowe zasady dotyczące zlecenia, które obowiązują od stycznia 2017 r. oznaczają m.in. konkretne zapisy w umowach.

1. W umowie musi być opis wynagrodzenia, zawierający stawkę godzinową.

2. Stawka godzinowa wynosi co najmniej 13,70 zł brutto za godzinę (wyliczając kwotę „na rękę”, netto, pracodawca potrąca część obowiązkowych składek społecznych, ubezpieczenie zdrowotne i zaliczkę na podatek dochodowy osób fizycznych).

3. W umowie musi być zawarte określenie liczby godzin zamówionych u współpracownika (zleceniobiorcy) czynności oraz sposób dokumentacji wykonanych czynności (np. poprzez  zestawienie czasu wykonanych czynności.

4. Umowa-zlecenie trwająca powyżej miesiąca musi zawierać opis zasad comiesięcznych wypłat.

5. Do rozliczenia umowy-zlecenia, oprócz rachunku, potrzebne jest jeszcze udokumentowanie czasu wykonanego zlecenia.

6. Uwaga! Zasady te dotyczą również zawierania umów z osobami samozatrudnionymi

Zasady te obowiązują od 1 stycznia 2017.

 

http://poradnik.ngo.pl/wiadomosc/2008867.html

INFORMACJA DOTYCZĄCA PLIKÓW COOKIES

Nasza witryna wykorzystuje pliki cookies, m.in. w celach statystycznych. Jeżeli nie chcesz, by były one zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. Dowiedz się w jaki sposób przetwarzamy Twoje dane osobowe w Urzędzie Miasta Tychy oraz jakie masz związane z tym prawa - wejdź.

X