PLAKATY, GRAFIKI I NAKŁADKI POMAGAJĄCE W PROMOCJI PROJEKTÓW

Po weryfikacji formalnej i merytorycznej do głosowania w Budżecie Obywatelskim przeszły 144 projekty, w tym 116 dotyczących określonego rejonu miasta i 28 projektów dotyczących ogółu mieszkańców. Aby zdobyć w głosowaniu, które trwać będzie od 10 do 20 września, dużą liczbę głosów należy mieszkańców zaznajomić z tematyką swojego projektu. Zachęcamy autorów do promocji własnych projektów.

Co chcemy osiągnąć?

Dotarcie z informacją o projekcie do jak największego grona odbiorców, ale przede wszystkim do określonych grup docelowych. Dzięki temu mieszkańcy, a zwłaszcza mieszkańcy konkretnego osiedla czy dzielnicy dowiedzą się o planowanych zmianach.

Jaka grupa docelowa?

Określenie, do kogo będą adresowane działania promocyjne jest bardzo istotne. Zbyt szerokie adresowanie działań – do ogółu społeczeństwa – niesie ze sobą ryzyko, że komunikat „zagubi się” wśród innych. Wybierz dla kogo zadanie będzie najbardziej istotne: dla dzieci, dla młodzieży, osób starszych, najbliższych sąsiadów czy osób odwiedzających dane miejsce? I do nich skieruj informację.

Jakie narzędzia wykorzystać?

Określenie grup docelowych częściowo warunkuje dobór narzędzi i kanałów komunikacji. Dla osób starszych pomocne mogą być ulotki i broszury napisane wyraźną czcionką. Dla dzieci i młodzieży informacje w mediach społecznościowych. Najbliższe otoczenie można za zgodą właścicieli budynków czy sklepów: „oplakatować” – to przyciągnie uwagę i pozwoli na zainteresowanie się tematem.

Gotowy plakat, który należy uzupełnić jedynie nazwą i krótkim opisem jest dostępny w zakładce Budżet Obywatelski 2022 DO POBRANIA

Jaki wybrać język przekazu?

Czasem może nas kusić, by swój projekt opisać slangiem młodzieżowym, żargonem albo językiem bardzo technicznym. Unikajmy tego. Lepiej używać prostych opisów, krótkich zdań (max 15 – 20 słów). Dzięki temu mamy pewność, że przekaz będzie zrozumiały. Należy zwrócić również uwagę na to czy grafika i tekst są przejrzyste i czytelne.

Na co zwrócić uwagę wybierając zdjęcia i grafiki?

Publikując zdjęcia np. w broszurze, na ulotce albo w Internecie należy zwrócić uwagę na zapisy o prawie autorskim. Najlepiej zamieścić zdjęcia, które sami wykonaliśmy. Fotografie muszą być czytelne i powinny oddawać charakter projektu (np.: zdjęcie podwórka i plan jego zmiany albo zdjęcie poglądowe jakiejś imprezy miejskiej). Zdjęcia nie mogą być „rozmazane”, „niezrozumiałe” i przede wszystkim nie mogą przedstawiać osób, które nie wyraziły zgody na publikacje wizerunku.

W zakładce Budżet Obywatelski 2022 DO POBRANIA przygotowaliśmy również dwie wersje grafiki, którą można wykorzystać przygotowując własne posty, ulotki i plakaty.

Logo

Wszystkie realizowane działania promocyjne powinny zawierać logo Budżetu Obywatelskiego oraz Urzędu Miasta Tychy. Logo BO jest zamieszczone w zakładce Budżet Obywatelski 2022 DO POBRANIA To pozwala mieszkańcom od razu kojarzyć, że jest to zadanie miasta i gdzie należy szukać o nim informacji. Wszystkie materiały można też opatrzyć hashtagiem #bowtychach.

Nakładka na FB

W tym roku można również swoje poparcie dla Budżetu Obywatelskiego wyrazić wybierając jedną z 4 nakładek na zdjęcie profilowe na FB. Nakładki są dostępne pod nazwami:

Tychy - BO 2022 #1 (napis na nakładce: „Zagłosuj na mój projekt”)

Tychy - BO 2022 #2 (napis na nakładce: „Wybieram projekty do BO!”)

Tychy - BO 2022 #3 (napis na nakładce: „Głosuj na ten projekt”)

Tychy - BO 2022 #4. (napis na nakładce: „Budżet obywatelski 2022 Głosuję!”)

Nakładki można również odszukać po wpisaniu samej frazy „Tychy” - jest ona dostępna wśród wszystkich innych tyskich nakładek.

INFORMACJA DOTYCZĄCA PLIKÓW COOKIES

Nasza witryna wykorzystuje pliki cookies, m.in. w celach statystycznych. Jeżeli nie chcesz, by były one zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. Dowiedz się w jaki sposób przetwarzamy Twoje dane osobowe w Urzędzie Miasta Tychy oraz jakie masz związane z tym prawa - wejdź.

X